Potřebujete se do léta dostat do formy? Nyní je nejvhodnější čas začít!

Nepatříte-li mezi ty šťastlivce, kteří sportují celoročně a drží si tak výbornou fyzickou kondici dvanáct měsíců v roce, možná už vás napadla ta bolestivá otázka, kdy letos konečně začnete s reformou vašeho stávajícího životního stylu. A přestože si možná říkáte, že do léta je ještě času dost, musíme vás bohužel vyvést z omylu. Abyste do prvních teplých měsíců opravdu stihli shodit kilogramy navíc, vyrýsovat břišní svaly a udělat ze zdravého jídla požitek a nikoli jen nutné zlo, nejvyšší čas je opravdu nyní.

Potřebujete se do léta dostat do formy? Nyní je nejvhodnější čas začít!

Jak začít?

Začít můžete několika způsoby. Do operace, kterou jsme pracovně nazvali „operace bikiny“, se můžete buď pustit po hlavě a ze dne na den změnit vše, co jste doposud dělali špatně. Nebo to můžete vzít pozvolna malými krůčky. Stěžejní je ovšem vědět, proč to vlastně děláte. A přestože je tento článek o tom, jak se dostat do formy do vytoužené letní dovolené, je důležité si uvědomit, že zdravý životní styl by neměl mít za následek jen to, abyste měli o pár kilogramů méně. Udržíte-li si ho totiž, v budoucnu budete za tento krok neskonale vděčni. Ať chcete nebo ne, nedostatek pohybu a nevyvážená strava totiž mohou částečně i za zdravotní komplikace, kterými možná trpíte, jako je věčná únava, bolesti kloubů, bolesti hlavy a další. Otázka, kterou si tedy musíte položit, zní: „Chci zhubnout do plavek nebo se chci cítit lépe?“

 

Pohyb nestačí

A jakmile máte v odpovědi na otázku výše jasno, je důležité uvědomit si další věc. Pohybem to nekončí. Neméně důležitou roli totiž hraje nejen ve štíhlé linii, ale i ve zdravé fyzické kondici jídelníček. Jeho skladba vás ovšem nemusí děsit, není nutné si hned zpočátku platit služby výživových poradců nebo podstupovat drastické diety. Ty totiž naopak tělu škodí. Místo toho jezte s rozumem. Základní znalosti o tom, co je zdravé a co nikoli, máte. Stačí se těchto informací jen držet. Vyřaďte tedy z jídelníčku většinu průmyslově zpracovaných potravin a navraťte se k základním surovinám. Ze začátku vám možná bude připadat těžké načerpat inspiraci na vaření, ujišťujeme vás ale, že po nějaké době si ke zdravému stravování najdete cestu. Zároveň se však neobávejte, pokud si tu a tam dáte něco, co úplně neodpovídá představám zdravého jídelníčku. Svět se nezhroutí. Dejte vašemu organismu čas si na všechno zvyknout a nechtějte zázraky po týdnu. Tak, jako jste dosavadní kilogramy nepřibrali přes noc, není ani možné, abyste je přes noc shodili.

 

A co superpotraviny?

Superpotraviny hrají v otázce zdravého životního stylu velkou roli. Některé z nich ovšem i výrazně pomáhají při redukci hmotnosti. Příkladem jest moringa olejodárná. Ta představuje zdroj neuvěřitelných 90 živin a 46 antioxidantů a tím tělu v jedinečné formě nabízí vše potřebné v dokonalé rovnováze, kterou lidské tělo může nejlépe využít a vstřebat. Přičemž velmi důležitou složkou v morinze je vláknina, jejíž nedostatek často vede ke kolísání cukru v krvi a tím pádem k častému pocitu hladu. Moringu lze zakoupit v podobě prášku či flakes, a to například na stránkách www.herbandme.cz.




Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Opiště prosím bezpečnostní kód