Kolik bílkovin jíst za den a jak je doplnit do jídelníčku?

Kolik bílkovin jíst za den a jak je doplnit do jídelníčku?

Chcete zhubnout a vytvarovat postavu? Nejdříve si musíte uvědomit, že bez úpravy stravy to půjde jenom obtížně. Ano, člověk bez pohybové aktivity, který najednou přidá pohyb a přitom bude jíst stále stejně, může něco zhubnout, ale po čase se tento trend zastaví. Musíte na to jít chytře, ale zároveň tělo zbytečně netrápit hlady, protože taková strategie může skončit velkým problémem. Základním prvkem každého redukčního režimu je hlavně dobře nastavený jídelníček. A klíčovou živinou jsou proteiny neboli bílkoviny.

 

Doporučená denní dávka bílkovin

Ideální doporučení denní dávka bílkovin závisí na mnoha faktorech. Pro dospělé lidi se běžně udává hodnota od 0,8 do 1 gramu bílkovin na 1 kilogram tělesné hmotnosti. Ovšem potřeba proteinů se zvyšuje při aktivním sportování, těhotenství a při držení diety. Hodnotu přímo pro vás přesně vypočítá nutriční specialista, případně poučený výživový poradce. Na větším příjmu bílkovin je postavená i speciální ketodieta, která je navržena pro efektivní ztrátu přebytečného tuku, ale zachování svalové hmoty, síly a vitality.

 

Rychlé a praktické řešení

Častým problémem je nedostatek bílkovin v jídelníčku. A trápí to zejména ženy. S doplněním potřebné dávky nenásilnou a chutnou formou mohou pomoci proteinové koktejly. Představují rychlou snídani, svačinu a potréninkové jídlo. A když nebudete mít chuť na sladké, stačí vyzkoušet proteinové omelety. Pořádnou porci bílkovin obsahuje hlavně maso, ale jeho jezení není nezbytné nutné, protože proteiny najdeme i v luštěninách, tofu, sóje, vejcích, mléčných výrobcích a podobně. Všechny tyto potraviny mají své místo zejména při dodržování ketodiety,

 

Najděte zalíbení ve svém novém životním stylu

Hubnutí by nemělo být trápení. Mnohem lepší je najít si zalíbení v aktivním životě a zdravé stravě. Objevujte nové možnosti a sledujte, jak se vaše tělo mění. Všechno chce svůj čas a stejně jako jste všechen tuk nepřibrali za jeden týden, ani tak rychle není možné vše zhubnout. Pestrý a vyvážený jídelníček bohatý na proteiny doplňte pohybovou aktivitou a úspěch se jistě dostaví.




Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Opiště prosím bezpečnostní kód