Káva a dieta – na co si musíte dát pozor?

Káva a dieta – na co si musíte dát pozor?

Léto je obdobím, kdy naše životospráva dostává pořádně zabrat. Jen málokdo odolá lákavým grilovaným pochoutkám, sladkým zmrzlinám či osvěžujícím drinkům, které si dopřáváme na pláži, u bazénu nebo na zahrádce restaurace. Nemůžeme se proto divit, že se nám potom na těle usídlí nějaké ty nadbytečné kilogramy. Zbavit se jich vám pomůže káva – ovšem pozor, ne jakákoli.

 

Káva místo oběda

Než se vydáte zapnout kávovar, měli byste vědět, že není káva jako káva. Zatímco espresso bez mléka a cukru nemá prakticky žádné kalorie, takové karamelové macchiato vám jich přidá hned 240, dva takové nápoje za den proto vydají už za klasický oběd. Cukr, mléko, šlehačka a další přísady z této pochoutky totiž vytváří doslova kalorickou bombu. S takovou se nechtěných kil nejen nezbavíte, ale bojovat budete muset ještě s dalšími.

 

Náhražka z automatu

Když si kávu připravujete sami, máte celý proces i všechny ingredience pod kontrolou. O nápoji z automatu ale nevíte vůbec nic. Nejen, že tam může ležet už bůhvíjak dlouho, ale klidně se může jednat jen o mix všech možných přísad, a to ještě hodně přeslazený. Často jde o nejlevnější instantní náhrady s bílkovinou místo mléka nebo s laktózou. Nic naplat, za dvacet korun zkrátka dobrou kávu ani žádný velký baristický zážitek očekávat nemůžete.

 

Nápoj plný cukru

V nápojových lístcích kaváren najdete nejrůznější speciality – kávové nápoje s příchutí, mocha, latté nebo frappé. Ty jsou však speciální hlavně v tom, že obsahují neuvěřitelné množství cukru, a to nemluvíme o těch obohacených šlehačkou nebo dokonce alkoholem. Jejich prostřednictvím do sebe dostáváte jen spoustu prázdných kalorií. Pokud vám samotná káva v její čisté a ryzí podobě nechutná, můžete si ji „doladit“ třeba kapkou polotučného mléka. A zatouží-li váš mlsný jazýček po nějaké té kávové pochoutce, pak vsaďte na cappuccino bez cukru posypané skořicí.

 

Všeho s mírou

Dopřejete-li si jeden nebo dva šálky čerstvé kávy denně, nemusíte se bát, že by to vašemu organismu a postavě ublížilo. Ba naopak, dodržujete-li zdravou životosprávu, může vám i pomoci. Kofein, který je v ní obsažený, totiž váš metabolismus a urychlí spalování. I v tomto případě se proto držte osvědčeného hesla: všeho s mírou!




Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Opiště prosím bezpečnostní kód