9 rad, jak si užít skvělý spánek

Spánek je potřebný pro správné fungování našeho organismu. Inspirujte se radami, které vám zaručí klidný a příjemný spánek, který vás posílí, a díky vhodně vybavené ložnici se budete denně těšit do postele.

9 rad, jak si užít skvělý spánek

1) Pořiďte si pohodlnou postel

Pohodlná postel je nejdůležitějším vybavením každé ložnice. Postel by měla být pohodlná, s vhodným roštem a s vyhovující matrací. Velmi oblíbené jsou například postele z masivu. Ty jsou pevné, stabilní a také zdravotně nezávadné.

 

2) Nová matrace

Matrace má velký vliv na váš spánek. Nevhodná matrace vám může způsobovat zdravotní i jiné problémy. Nepsaným pravidlem je změna matrace zhruba po sedmi letech. Po této době totiž matrace ztrácí potřebné vlastnosti. Nebojte se mít na novou matraci vyšší nároky.

 

3) Přírodní materiály

Ať už vybíráte postel, matraci nebo vhodný rošt, tak vždy dbejte na přírodní materiály. V současné době jdou technologie kupředu a můžete si pořídit matraci, která má schopnost chladit, hřát, pohlcovat pot a vlhkost nebo je vyrobena z paměťové pěny, která se skvěle přizpůsobí zakřivení vaší páteře.

 

4) Barvy a materiály

Při výběru vhodných lůžkovin, povlečení, ale také polštářů nebo přikrývek dbejte na vhodné barvy. Barvy totiž působí na naše emoce a stejně tak na klidný spánek. Sami si vyzkoušejte, která barva vás uklidňuje a v jakém povlečení se vám bude příjemně a pohodlně spát.

5) Nezapomínejte větrat

Zkuste ihned po probuzení otevřít okno a v ložnici vyvětrat. Uvidíte, že se vám bude i lépe vstávat a do nového dne vkročíte plni energie. Větrat nezapomínejte ani před spaním, v čerstvě vyvětrané ložnici se vám bude mnohem lépe usínat.

 

6) Poslouchejte biorytmy

Biorytmy fungují na každého člověka a každý z nás by měl spát zhruba sedm až devět hodin. Spát byste měli chodit vždy ve stejnou dobu a stejně tak vstávat ve stejný čas. Tímto zkvalitníte váš spánek a posílíte své zdraví.

 

7) Žijte zdravě

Kromě vhodně zvolené matrace a pohodlné postele byste si měli hlídat i to, co jíte. Před spaním se vyhýbejte tučným a smaženým jídlům. Vyhněte se také těžko stravitelným potravinám a večer vynechejte brokolici a kapustu.

 

8) Cvičte

Nemusíte zrovna běhat maratony, ale zkuste si dát před spaním zdravotní procházku. Můžete také vyzkoušet jógu a zároveň si tak před spaním utřídit myšlenky.

 

9) Místnost jen pro spaní

Ložnice by měla být vaší oázou klidu, dopřejte si zde zasloužený odpočinek a relaxaci. Nepoužívejte ložnici k práci ani k jiným zatěžujícím činnostem. Postel je také místem, které slouží k pohodovým aktivitám. Dodržujte v ložnici čistotu a užijte si zde jen příjemné chvíle.




Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Opiště prosím bezpečnostní kód